Listing 1 - 10 of 78 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek geeft een grote hoeveelheid oefen(leer)stof voor leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs. De oefen(leer)stof is onderverdeeld in drie groepen, namelijk voor rolstoelrijders, voor kruipers en schuivers, alsmede voor lopers met beperkingen. De oefenstof richt zich vooral op de probleemgebieden balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen. Verder wordt geattendeerd op de betekenis van speciaal materiaal in het bewegingsonderwijs voor deze kinderen, zoals bijvoorbeeld een rolplank als vervoermiddel. De oefenstof voor deze gehandicapte leerlingen is duidelijk omschreven en de illustraties zijn instructief. Aan het einde van het boek is een hoofdstuk over spel voor deze kinderen toegevoegd. Het is op grond van het bovenstaande duidelijk dat de leerkracht zijn vaardigheid met betrekking tot differentiatie dient uit te breiden. Voor al degenen die in het regulier bewegingsonderwijs met gehandicapte kinderen te maken hebben, een aanbevolen boek.
477.8 --- bewegingsopvoeding --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- didactiek van sport en spel --- motorische beperking --- Bewegingsopvoeding --- Lichamelijk gehandicapte kinderen.
Choose an application
Dit boek geeft een grote hoeveelheid oefen(leer)stof voor leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs. De oefen(leer)stof is onderverdeeld in drie groepen, namelijk voor rolstoelrijders, voor kruipers en schuivers, alsmede voor lopers met beperkingen. De oefenstof richt zich vooral op de probleemgebieden balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen. Verder wordt geattendeerd op de betekenis van speciaal materiaal in het bewegingsonderwijs voor deze kinderen, zoals bijvoorbeeld een rolplank als vervoermiddel. De oefenstof voor deze gehandicapte leerlingen is duidelijk omschreven en de illustraties zijn instructief. Aan het einde van het boek is een hoofdstuk over spel voor deze kinderen toegevoegd. Het is op grond van het bovenstaande duidelijk dat de leerkracht zijn vaardigheid met betrekking tot differentiatie dient uit te breiden. Voor al degenen die in het regulier bewegingsonderwijs met gehandicapte kinderen te maken hebben, een aanbevolen boek.
477.8 --- 616.5 --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Gehandicapten --- Kinderen met een handicap --- Gymnastiek naar doelgroepen --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- didactiek van sport en spel --- motorische beperking --- Lichamelijk gehandicapte kinderen.
Choose an application
Bewegingsonderwijs met kleuters. Van kennisbasis tot basiskennis Dit boek leert je hoe je op een verantwoorde manier bewegingsonderwijs kunt geven met kleuters. Het boek is zeer toegankelijk dankzij de vele foto's en praktische voorbeelden. Waarom kiezen voor Bewegingsonderwijs met kleuters. Van kennisbasis tot basiskennis? * geschikt voor studenten en ervaren leerkrachten; * praktische handvatten voor het verzorgen van bewegingsonderwijs; * handige ondersteunende website. In tien hoofdstukken behandelt dit boek het bewegen met kleuters. Er is aandacht voor wat een kleuter is en hoe die leert, maar ook voor het belang van bewegingsonderwijs en de plek ervan in een organisatie. Het boek gaat in op de leerkracht en de "leerkracht" van het kind, op het motorisch-didactisch leermodel en op de invulling van de leerlijnen. Ook beschrijft het de brede context voor de groepen 1 tot en met 8 en biedt het praktische handvatten voor de vormgeving en uitvoering van het bewegen buiten de gymzaal en het speellokaal. Dit boek is ook verkrijgbaar als e-book en is geschreven voor ervaren leerkrachten en voor pabo- en alostudenten die in de toekomst les gaan geven aan het jonge kind. Het bevat naast theoretische achtergrondinformatie allerlei praktijkvoorbeelden en tips. Hiermee kunnen ook ervaren leerkrachten en bijvoorbeeld kinderfysiotherapeuten hun voordeel doen. Online ondersteuning Op de ondersteunende website vind je allerlei extra oefen-, studie- en toetsmateriaal waar je zelfstandig mee aan de slag kunt.
Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- bewegingsopvoeding --- kleuterdidactiek --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- 477.8 --- Gymzaal --- bewegingsonderwijs --- bewegingsdidactiek --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- 471.47 --- kleuteronderwijs --- 472.7 --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek.
Choose an application
De Sportsnack-lesgeversmap bundelt een aantal spel- en oefenvormen rond 4 verschillende bewegingsthema’s. De activiteiten bouwen inhoudelijk verder op de bewegingsvaardigheden van Multimove en op de Multimove-lesgeversmap. De oefenstof biedt nieuwe ideeën en inspiratie aan lesgevers die Sportsnack naschools geven. De inhoud van Sportsnack gaat uit van een aantal bewegingsvaardigheden die organisatorisch mogelijk zijn in een naschoolse context en infrastructuur en die geënt zijn op de eindtermen en de leerplannen van het basisonderwijs. Ze zijn geclusterd rond 4 thema’s: Bal- en dingvaardigheden, Vlot en behendig bewegen, Ritmische en expressief bewegen, Sport- en spelvormen.
477.8 --- sport --- bewegingsopvoeding --- gezondheid --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactics of sports and games --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression
Choose an application
Fysieke activiteit is belangrijk, ook voor kinderen in de lagere school. Werk jij met kinderen? Dan kan je hen daarbij helpen. Bewegingsintegratie is dé manier om kinderen te laten bewegen en de competenties in de lagere school aan te leren. De leerlingen oefenen de leerinhouden in terwijl ze bewegen. Ook hun welbevinden en hun betrokkenheid verhoog je zo.Leren in beweging. Activiteiten bewegingsintegratie voor de lagere school is een activiteitenbundel voor leerkrachten in de lagere school, leerkrachten lichamelijke opvoeding en bewegingsopvoeding, kinderverzorgers, ? Als je graag op een actieve manier aan de slag gaat met kinderen en wil werken aan hun lichamelijke welzijn, is dit een onmisbaar boek voor jou.In het eerste deel krijg je een theoretisch kader over de visie op bewegingsintegratie. Daarna vind je allerlei activiteiten per leergebied: Nederlands, Frans, wiskunde, wetenschappen en techniek, mens en maatschappij, levensbeschouwelijke vakken en vakoverschrijdend werken. Alle activiteiten zijn logisch en gestructureerd opgebouwd, met richtvragen om de leerinhouden te verdiepen en heel wat mogelijkheden voor variatie en differentiatie.Geef gerust je eigen interpretatie en invulling aan de activiteiten. De eindtermen staan bij de activiteiten, zodat je in elk onderwijsnet met dit boek aan de slag kan.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463793407/Leren-in-beweging
Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Didactiek --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- sport --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- lager onderwijs --- Bewegingsintegratie --- Didactics of sports and games --- basisonderwijs --- lichamelijke opvoeding --- PXL-Education 2016 --- Physical education and training
Choose an application
In het boek staat het model van de didactische analyse centraal (voorbereiden, realiseren, evalueren). Elk hoofdstuk begint met een praktijkcasus en sluit af met toetsvragen en zelfstudieopdrachten. Hoofdstuk 5 vormt het hart van het boek en gaat in op de praktijk van de grondvormen van bewegen en de praktijk van het spelonderwijs. Daarnaast is er in het boek veel aandacht voor de betekenis van zorgverbredend handelen en de planmatige aanpak van het programma waarvoor je als vakleerkracht nieuwe stijl verantwoordelijk bent. (Bron: covertekst)
477.8 --- 616 --- Beginsituatie --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Onderwijsleermiddelen --- Zorg --- didactisch model --- bewegingsopvoeding (ler) --- basisonderwijs : didactiek : bewegingsopvoeding (ler) --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Evaluaties --- Leermiddelen --- Methodiek --- Planning --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Lichamelijke opvoeding --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding
Choose an application
Oefenstof voor lessen lichamelijke opvoeding in het basisonderwijs, met thema's, tips en differentiatiemogelijkheden.
Bewegingsopvoeding ; didactiek. --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 477.8 --- bewegingsonderwijs --- sport --- Bewegingsonderwijs --- Bewegingsopvoeding; didactiek --- Differentiatie --- Basisonderwijs --- PXL-Education 2018 --- bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek van sport en spel --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- oefenvormen --- Didactics of sports and games --- sport op school --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs
Choose an application
Dit is een praktijkgericht boek met uitgebreide trainingsprogramma's en adviezen. Er wordt onder meer geadviseerd over aankomen en afvallen, kalk en skelet, het trainen en testen van de conditie en het gebruik van voedingspreparaten. Daarnaast komen verschillende sporten en hun heilzame werking aan bod. Eveneens belangrijk zijn de hoofdstukken over het voorkomen en behandelen van sportblessures en het bewegen voor mensen met chronische ziekten, zoals suikerziekte en artrose. (Bron: covertekst)
Sport --- Bewegen --- Gezondheid --- 796 --- Sportblessures --- Training --- Voeding --- 081078.jpg --- Sport en gezondheid --- 628.8 --- sport --- gezondheid --- 477.8 --- KUL --- SMV:Nederland --- SMV:sport algemeen --- SMV:000001 --- SMV:geneeskunde --- SMV:training --- Beweging --- Plezier --- Gedrag --- Technologie --- Maatschappij --- Drank
Choose an application
Basketbal op school is een praktijkgericht handboek voor leerkrachten lichamelijke opvoeding (derde graad lager school en secundair onderwijs) en voor studenten in de lerarenopleiding.In dit boek zijn negen onderwijsthema's uitgewerkt die telkens meerder technische en tactische vaardigheden groeperen tot functionele spelgehelen. De thema's zijn gericht op het verbeteren van de deelnamebekwaamheid van de leerling en het oplossen van spelproblemen bij het spelen van drie tegen drie.Elk onderwijsthema is uitvoerig gestoffeerd met spelgerichte leerstofprogressies en met praktische informatie om het thema te onderwijzen,n zoals fotoreeksen die de observatie ondersteunen, leerdoelen die de aandacht richten naar essentiële aspecten van de onderwijsactiviteit, methodische wenken en organisatorische tips.Het theoretische deel vooraan in het boek biedt het nodige kader om basketbal op een spelgerichte manier te onderwijzen, om een progressieve leerstofopbouw te ontwerpen en om leerlingen efficiënt te ondersteunen in hun leerproces.
796.323 --- Analyse --- Basketbal --- Leerstof --- Oefeningen --- Tactiek --- Techniek --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- basketbal --- balsporten --- 619.22 --- balspelen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Basketbal. --- Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Spelsituaties --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek van sport en spel
Choose an application
Basislessen Bewegingsonderwijs in de speelzaal is een methode bewegingsonderwijs voor kinderen van 3 tot 7 jaar waarin 14 lessen volledig zijn uitgewerkt.
477.8 --- Bewegingsonderwijs --- bewegingsopvoeding --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- lichamelijke opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- bewegingsprogramma's --- didactiek van sport en spel --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Speelzalen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Speelzaal --- l
Listing 1 - 10 of 78 | << page >> |
Sort by
|